fredag 21 mars 2014

Vecka 12

Förra fredagen skrev jag att kommande vecka skulle bli helt vanlig, trodde jag då i alla fall!  Ibland dyker det upp överraskningar och igår fick vi se en fantastisk jongleringsföreställning i idrottshallen. Det var två killar som visade upp allt de kunde och det var inte lite! De använde bollar och käglor och de satt som klistrade i deras händer.I publiken fanns det också elever från Skällinge, Rolftstorp och Bua så vi var många åskådare. En bra överraskning som vi fick alldeles gratis!

För några veckor sedan fick alla elever på Lindberg rösta fram sin favoritmaträtt. Nu är resultatet klart och det blev tacos, som kommer att serveras den 8/4.

Det är kul att utmana eleverna och det gjorde jag i förrgår när jag såg några tjejer i klassen som gick på händerna i korridoren. Vi vet ju att vår klass är duktig i idrott och gymnastik så jag sa att om Ebba klarade att gå på händerna i en minut skulle jag bjuda på tårta. Inte trodde jag väl att det skulle gå så snabbt men det gjorde det. Efter ett litet tag kom tjejerna och sa att Ebba klarat det och t.o.m. tagit tiden som var över en minut.
Tårtan kommer att serveras på fredag då vi har mys! Riktigt kul att förlora ett vad på det sättet!

Nu hoppas jag att ni går in och kollar vår bokblogg för det finns flera nya inlägg!  Det blir många lästa böcker eftersom vi läser varje morgon.

Eftersom vi avslutat avsnittet om geografi och Norden är det tid för ett litet prov. Det blir måndagen den 31/3. Alla ska läsa på i sitt eget häfte om Norden. Det kommer även att finnas möjlighet att låna hem lärobok under helgen före provet.

Händer i vecka 13:
Måndag 24/3:  Vanlig skoldag. Prov i musik för somliga som varit sjuka eller lediga.
Tisdag   25/3:   Jag rättar nationella prov tillsammans med åk 6 lärare. Britta-Lena är i klassen.
Onsdag 26/3:   Det är dags för elevråd.
Torsdag 27/3:  Vanlig skoldag.
Fredag 28/3 :   Fredagsmys med liten fika. Jag bjuder på tårta.
                        Ansvariga: Ebba, Maja, Malin, Nellie och Melker.
Läxor i vecka 13:
Samma läxor som vanligt, dvs engelska, faktaläsning och tabellen. Samma dagar som vanligt!

Snart dags för Majblommor igen!  Första försäljningsdag är 8/4!

Trevlig Helg! / Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar