fredag 15 november 2013

Vecka 46

Hoppas att ni där hemma sett fotona från i tisdags då vi labbade med ljud. Passa på att fråga ditt barn om vad de gjorde  för experiment och vad det lärt sig. Roligt var det i alla fall!
Nu har vi vandrat vidare till ögat - synen - ljus. Först läser vi och lär och sen blir det labb.
Nästa tisdag blir det fler experiment men nu om ögat och ljuset.

Idag har jag tagit upp en sak som ibland fungerar mindre bra i vår klass och det är att komma in i tid till lektionerna efter rasten. Med början i nästa vecka kommer jag att ta tid på för sen ankomst och sen får vi se hur många minuter det blir när vi adderar. För de elever som drar på sig många minuter kommer jag att kontakta er där hemma så får vi prata om hur den förlorade tiden ska tas igen.

Läxor i vecka 47:
Matteläxa, tabellen 1 - 7,  förhörs på fredag.
Engelskaläxa, rep. inför ny diagnos, Progress Test 2 på torsdag.  Att göra uppgifter i Workbook.
Eleverna får läxan på tisdag eftersom vi behöver gå igenom moment innan dess.
NO- läxa, prov på Människan, matsmältningen på fredag 22/11.

Obs! Alla har idag fått hem böcker i NO så att de kan läsa på till provet på fredag.
Jag har skrivit ett följebrev där jag förklarar vilka sidor de ska läsa på och att det är mycket viktigt att alla är rädda om böckerna och att de kommer tillbaka till skolan nästa fredag!
Trevlig Helg! / Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar