fredag 13 september 2013

Vecka 37

Underbart sommarväder, eller rättare sagt finhöstväder. Vi njuter så länge det varar. Lektionerna går så mycket bättre när eleverna är ute och får frisk luft på rasterna. I den här veckan har de varit mycket bättre på att gå ut på rasterna!
Det har också varit en fantastiskt rolig arbetsvecka och jag har kommit hem och berättat hur kul vi haft i skolan.  Särskilt kul har det kanske varit att arbeta med däggdjur. I tisdags ville de inte sluta och igår och idag njöt jag av att arbeta med era roliga barn! Jag har berömt dem och de kan berätta för er där hemma vad vi gjort. Så kul kan man ha i skolan!
Sen måste de få beröm för sin insats på engelskaläxan. Det var riktigt bra resultat på glosprovet igår. Alla i klassen anstränger sig och har gjort ett mycket gott jobb!
Klassråd:
Vi har avslutat arbetsveckan med klassråd. Både rimliga och mycket orimliga önskemål kom upp. Vi behöver lära oss mera om vad som kan tas upp på klassråd.
Utflykt med klassen:
 Angående vår diskussion på klassmötet har jag varit i kontakt med rektorn om en ev. utflykt till ex Universeum i Göteborg. Vi har påbörjat en diskussion men jag återkommer senare med mera information. Vi behöver prata mera om ansvarsfrågan vid utflykter på skoltid och om hur man finansierar en sån resa.
Händer i vecka 38:
Utvecklingssamtalen:
Nu i nästa vecka drar vi igång med utvecklingssamtalen. Som jag sa på klassmötet börjar jag med alla som kan komma på mina arbetstider. Det ser ut som om överrasande många kunde komma på mina uppgjorda tider. Sexton av alla i klassen kunde göra detta och de  samtalen gör vi först. Sen återkommer jag med andra tider  för alla som behöver sena tider så det är bara att vänta.
ARIL:
På måndag 16/9 börjar utbildningen för eleverna i vår klass om ARIL. Agnes och Hampus har fått kamraternas förtroende  att vara klassens representanter.
Trivselledare:
På onsdag 18/9 är det utbildning av trivselledare på hela skolan. Elever från andra skolor kommer också hit till Lindberg. Wilma och Melker har också fått detta förtroende från klassen.
Läxor:
Eleverna har matteläxa och engelskaläxa i nästa vecka.
Matteläxan är till tisdag.
Engelskaläxan är till torsdag.
De har fått ett papper med detaljer om läxorna.
Händer framöver:
Måndag 23/9 är det studiedag. Eleverna har lov!
Fredag 27/9 har vi mys.  Tills dess ska vi hinna diskutera "ätandet".
Ansvariga för det myset är Hampus, Viktor, Jamina, Alfred S och Maja.
Tisdag 1/10 är det friidrott på Påskbergsvallen.
Trevlig Helg! / Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar